Sayfalar

BROWNI TARIFI

Merhabalaar,

Iyi misiniz? :)
Umarim iyisinizdir.

Gecan hafta nurselin mutfaginda cok guzel bir browni gordum. Cikolatayi cok hemde pek cok severim ama browni yapimi zor biseymis gibi geliyordu bana ta ki yapana kadar! Browni yaptiktan sonra ayy ben niye korkmusum browni yapmaktan diye de dusundum ama bulamadim muhtemelen hep usendigim anlarda browni fotograflari ve tarifleriyle karsilasmistim :) 
Canim nasil cikolata cekmisse artik gittim eksik malzemeleri aldim bi guzel yaptim, cok guzel ve pratikti.  

Sevdigim tarifleri paylasmaktan keyif aliyorum. Bu yuzden size bu mukemmel browni tarifini verecegim. Hadi yine iyisiniz blogger kardeslerim benim :) 

BROWNI

300 gr bitter
150 gr tereyagi
1 su bardagi toz seker
3 adet yumurta
2 yemek kasigi kakao 
90 gr un (2/3 su bardagi) 

Bitter cikolata ve tereyagini bir kaba koyun ve benmari usulu ocakta eritin. Puruzsuz bir kivama gelene kadar eridikten sonra baska bir kaba alip sogumasini bekleyin. Bu sirada ayri bir kapta yumurtalari kirin, uzerine sekeri ekleyip kopurene kadar cirpin. Sogumus tereyagi ve cikolata karisiminin uzerine yumurta ve seker karisimini dokun ve cirpin. Son olarak un ve kakaosunu da ekleyip hepsini birlikte karistirin. Yaglanmis kabiniza karisimi dokup firinda 20 dk pisirin. 

Bu kadar :) Afiyet olsun.. 

  

Ben kaba yagli kagit serdim. Ayrica dikkat etmenizi istedigim iki nokta var. Ben ilk defa yaptigim icin bilemedim, siz dikkat edin diye soyluyorum. 

Benmari usulu erittikten sonra, sogumasi icin baska bir kaba alirken suyun buhari kabimin altinda su damlaciklari olusturmus, kaba dokerken karisimin icine biraz su damladi. Siz havluyla altini silin sonra sogumasi icin ayri bir kaba dokun. 

Tarifte 20 dk diyor. Ben 20 dk sonunda firina baktim ustu pismemis gibi geldi bi 5-10 dakika daha beklettim firinda ama buna aldanmayin ustunun pismemis gibi durmasi normal, aslinda o pismis, pismemis gibi bir goruntusu var. Buna da dikkat edebilirisiniz. 
Nurselin Mutfagi programinda Zubeyde Hanim yapmis  bu tarifi, sag olsun, guzel yapmis :) 

Gorustugumuz zaman gorusuruz..



2 yorum:

Blogumu ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...