Sayfalar

Kirmizi elma

Size bu satirlari elma yerken yaziyorum. Bu elmayi dün pazardan almistim ve bir hikayesi var. Elmanin ne gibi bir hikayesi olabilir ki demeyin. Basrolde tabiki biz, sevgili insanlar var ama ondan once anlatacagim baska bir sey var.
Bir yere gitmistim dün, eve dönmek icin otobuse adimimi atmamla basladi hersey. Soför bana; "Hosgeldiniz" dedi. Yumusak ve icten bir ses tonuyla. Hos mu geldim, yanlislikla komsuya oturmaya mi gittim,ben nerdeyim, burasi neresi diye kafam karismisken "tesekkurler" dedim. Arkaya dogru ilerlerken bana mi hosgeldiniz dedi, telefonla mi konusuyordu yoksa, telefonla konusuyorsa tesekkur etmem komik oldu ama telefonla konusmayip, otobuse bindigim icin hosgeldiniz diyorsa, tesekkur etmemek olmazdi diye dusundum. Cok gecmeden anlasildi ki, soför otobuse binen her insana hosgeldiniz, otobusten inen her insana da hoscakalin diyordu. Hayran kaldim, icimden dualar ettim onun icin.
ISTE INSAN.. dedim.
Otobuse binen bir hanim teyze, "bu yeni bir uygulama mi yoksa sizin insanliginiz mi" dedi. Soför, ben isimi ve insanlari cok seviyorum dedi. Bir kac cumle daha soyledi ama net duyamadim ama bayan inerken, hoscakalin, Allaha emanet olun dedigini cok net duydum.

Gelelim elmaya :)
Benim bisikletin sepeti var önünde, pazara bisikletle gitmeyi tercih ediyorum o yuzden, rahat oluyor. Bim'in önünde ki bisiklet park yerine bagladim bisikleti, pazar hemen yaninda, hep oraya baglarim. Bir teyzede oturmus Bim'in onune dileniyor. Ben bisikleti baglarken benden yag istedi. Bende baya muhabbeti ilerlettim, kati yag mi, sivi yag mi diye soruyorum. O da anlatiyor. Su gibi olan diyor. Tamam dedim, pazara gidip geliyim alirim dedim. Dedim ama bi baktim Bim'de ki kuyruk, kuyruk olmaktan cikmis, baska bir sey olmus. Pazarda bir kilo elma alirken, bir kiloda teyzeye alayim dedim cunku, o kuyruga giremem. Kendi evimin ihtiyaci icin bile o kuyruga girmem. Neyse aldim elmayi, ev icin aldiklarimi sepete koydum, teyze icin aldigim 1 kilo elmayida ona uzattim, almadi yag alsana dedi, alamam elma aldim dedim, yok poseti elimden almiyor hanimefendi. Bisikletini almaya gelen bir amca muhabbetimize sahit olmus, iyi biri olsaydi, ihtiyaci olsaydi alirdi elmayi dedi. Bende degil mi yaaanii dedim. Artik bisikleti cozdum, gidiyorum, hala yag diyor bana, yok dedim Elma aldim istemedin. Iyi ver dedi. Yok dedim vermiyorum. Basta alacaktin. Elmayi versem bana dua degil, beddua ederdi, eminim.. Bir dua alayim, sevap isliyim dedim, olmadi valla. Evde iki kilo elmamiz oldu. :)


Gorustugumuz zaman gorusuruz ;) 

12 yorum:

  1. :)))
    afiyetle yeyin İnşaallah..
    öyle insanlar türedi ki, insan iyilik yapmaya korkuyor. çünkü düşünüyor ki, yaptığı iyilik değil.
    ben böyle düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurleer yiyoruz vallahi :)
      Evet, bir daha benzer bir durumla karsilastigimda bu olayi animsayip, acaba mi dicem..

      Sil
  2. Elmayı satıp yağ alsaymış :P

    YanıtlaSil
  3. teyzeye maşallah sizi kuyruğa sokmak sanki amacı bende kuyruğu görünce elindekini bırakanlardanım :)) elma afiyet olsun
    unuttuğumuz insanlığımız helal olsun şöfor beye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ona karsi mahcup olmamak icin, elma aldim. Cunku yag alacagimi soylemistim. Ama o secim yapabiliyor, o kadar da muhtac degilmis demek ki. Cok sagolun, afiyetle yiyoruuz :)
      Sizde Antalya'da yasiyormussunuz, bende bu sehirdeyim. Bahsettigim otobus KC06 belki bilirsiniz :)

      Sil
    2. aaa benim semtin otobüsü portakal çiçeğindeyim bende yaa biz sizinle sanki tanıştık :))

      Sil
    3. Aaa :) Ben Selin Gunsev ile saglikli keyif anlari etkinligine gitmistim, orada mi tanistik yoksa? Bu arada bende Konyaalti'ndayim.

      Sil
  4. Evet canım orda tanışmışız dün akşam Dilekciğimle konuştum seni bana o hatırlattı sağolsun biraz uzakmışız :) ben pencere tarafında oturuyordum Dileğin hemen yanındaki bayan benim sağ tarafındaki :)inşallah başka etkinliklerde de görüşürüz Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet uzak kalmisiz birbirimize. Orkide hareketlerine de gelemedim, sehir disindaydim, insallah bir daha ki etkinlikte gorusuruz :))

      Sil
  5. alla alla ne ilginç yaaa teyze de huysuzmuş he :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormaa deep, begendiremedim vallahi :)

      Sil

Blogumu ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...