Sayfalar

Kendimi "İyi Hissetmeyi" Seçiyorum.

Bugün benim için biraz yorgun, biraz stresli bir gündü. Yaşadıklarımı sizinle paylaşmak istedim.

Ben iyi bir insanım. Bunu dile getirmek mütevazı olmamak değil bana göre. Ben gerçekten iyi bir insanım ve içimde kötülük barındırmıyorum. Bugün bisikletimle bir karakola gittim. Polis memuru bisikletini içeri parkedemezsin yasak dedi. ( 5 ay önce, Ramazan etkinlikleri kapsamında gerçekleşen etkinliğe gittiğim bir akşam, bisikletimi içeri bağlayabilir miyim diye sorduğumda tabiki cevabını almıştım bir başka polis memurundan!) Tamam dedim. Dışarıda bir direk gördüm oraya yöneldim, oraya bağlamak yasak diye bağırdı. Başka tarafa ve daha uzak bir yere yöneldim, bu sefer sesini daha da yükseltip, bağırdı. Ben daha ağzımı bile açmamıştım, sadece yönelmiştim o kadar. Benim aklıma oranında yasak olabileceği gelmemişti. Ve bu ani çıkışı büyük bir saygısızlıktı. Bu sefer bende ona Bağırma! dedim. Daha da uzağa gittim ve bağladım bir yere. Tekrar içeri girerken ismi yazıyor mu üstünde diye üniformasına baktım ama yazmıyordu. O kadar sinirlendim ki. Bu davranışı haketmiyordum. Tekrar yanıma geldi. Ben size yasak diyorum anlamıyorsunuz filan dedi. Bende ona, ben vatandaşım dedim, nerden bilebilirim, bu bağırmanızı gerektirmiyor dedim. Daha çok lafım vardı ama sinirlenince ağlamak geliyor bana, o yüzden daha fazla uzatamadım. Şikayet etmedim. Normalde bir haksızlık, bir yanlışlık varsa hemen nereye şikayet ediliyorsa ararım şikayetimi iletirim. Kendimi kötü hissettiğim için daha fazla uzatıp canımın iyice sıkılmasına izin vermek istemedim.

Bir diğeri daha az sinir bozucuydu ama o da sinir bozucuydu yani. Bugün karşıma ters insanların çıkma günüydü galiba. Göç İdaresine gittim. Bir çıktı almam gerekiyordu. Güvenliğe sordum, yan taraftan alabilirsiniz dedi. Gittim sordum. Yok dedi agresif bir şekilde. Tamam da dedim ben kendi başıma gelip sormadım size içeriden olabileceğini söylediler dedim. Kim söylüyor onu, bilmiyor mu burda olmadığını gidin söyleyin dedi bana. Ben burada çalışmıyorum, siz çalışıyorsunuz, siz kendiniz gidin söyleyin, öğrensinler dedim. Haklısın, gidip söylicem dedi.. İyi dedim ve ayrıldım oradan.

Durup bir düşündüm. Bu insanlar bitmez. Konuşmayı, nasıl davranılmasını bilmeyen o kadar çok insan var ki.. Ben hangi birine doğruyu öğretebilirim dedim. Anlatsam beni anlamazlar ki..

Bugün çok güzel ve ilk kez yaşadığım bir deneyimim de oldu. Birisine bir adres sordum. Bende oraya gidiyorum dedi. Aracı ile gideceğimiz yere kadar bıraktı. Eşimde yanımdaydı. Hiç yabancı birinin arabasına binmemiştim. Çok teşekkür edip, iyi günler diledim. Ve ben bugün iyilikleri biriktirmeyi seçtim. İyi insanların az da olda dünyada olduklarını bir kez daha gördüm.

Şuna inanıyorum: İnsan nasıl hissetmek istediğini kendi belirler. Bunu yapmak bazen gerçekten zor olabilir. Ama ben bugün bunu başardım. İyi olmayı seçtim.

Sizde iyi olmayı seçin. Sizi kimsenin üzmesine, kırmasına izin vermeyin. Çünkü siz değerlisiniz. Kendi değerinizi siz belirlersiniz, bir başkası değil.

Görüştüğümüz zaman görüşürüz :)

8 yorum:

  1. İnsanların size davranış şekli sizin nasıl biri olduğunuzla ilgili değildir, onların nasıl biri olduklarıyla ilgilidir. Ama harika birşey yapmışsınız . İyi şeyler biriktirmek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel söylediniz. Biraz önce bloğunuza baktım, psikolojik danışmanmışsınız, ayrıca sizden bu güzel cümleleri duymak beni çok mutlu etti. :)

      Sil
  2. Haklısınız.
    Kötü şeyleri düşünmek, kendimize bir yarar sağlamıyor maalesef. Ama iyi olan şeyleri düşünmek öyle mi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen oyle.. Neden benim hayatimda bir anlam ifade etmeyen, kaba insanlari dusundukce sinir olayim ki. Deger mi? Hic degmez. Kalbimizde iyilikler biriktirdikce, insanin daha da iyi olasi geliyor, daha hayat dolu oluyor insan.. :)

      Sil
  3. İyi sabretmişsin. Senin yerinde olsam olay çıkartırdım o karakolda kendimi biliyorum. Ya insanların bu tahammülsüzlüklerine katlanamıyorum. Kendi işlerin sorumluluğunu stresini biz onlar olmasa yaşayamayacak durumlar gibi mi geliyor da acaba bana mecbursun tavırları içine giriyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, iyi sabrettim. Amir nerde diye de sordum, sikayet etmeye niyetliydim, ama o an o kadar sinirliydim ki uzatirsam daha da sinir olacagimi, buna degmeyecegini dusunup, sakinlestim. Bende anlayamiyorum, agzimizi acip iki kelime soylemeye usenenleri, karsisindakini dinlemeden, anlamadan konusanlari.

      Sil
  4. Güzel yürekli arkadasim benim. Sen sana yakisani yapmissin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim Ahu kizim benim :) Evet, ben bana yakisani yaptim. ;)

      Sil

Blogumu ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...