Sayfalar

Benim yaratıcı bir fikrim var diyeeen!

Bir çoğunuz biliyorsunuzdur Antalya'da yaşadığımı. Başta bizim sokak olmak üzere çevre sokaklarda beni rahatsız eden bir durum var. Insanların çöp konteynerinin kapağını kapatma alışkanlığı yok. Ne güzel kapak yapmışlar, hatta kapattığında ses çıkmasın diye yumuşak lastik gibi birşey yapıştırmışlar.. Bende öyle bir şey yazayım ki kapakların iç kısmına yapıştırayım akşam vakti. Sabahta balkondan gözlemliyim. :)) Biri okuduğunda hem gülümsesin hemde kapağı kapatma isteği uyansın istiyorum. Toplumsal deney mi denir buna bilmiyorum ama balkondan gözlemlemek çok eğlenceli olur :) 

Benim fikrim şöyle; Çiçek kokan sokağımız neden çöp koksun? (Lütfen Kapağı Kapatınız.)

Ne dersiniz? Daha yaratıcı fikri olan varsa lütfen paylaşsın, beraber yapalım bu işi, ben balkondan gözlemleyip burada sonuçları yazarım :) 

Tüm sokaklara yetişemem ama kendi sokağımdaki insanların bu konuya dikkatini çekebilirim.. :) 

Görüştüğümüz zaman görüşürüz..

26 yorum:

  1. güzel fikir. özellikle yaz günlerinde fazlaca kokuyor çünküü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet daha fazla dikkat etmemiz lazım ama insanların aklına kapağı kapatmak gelmiyor bende bir hatırlatayım dedim, bakalım ne tepki verecekler :)

      Sil
  2. Eline yapışırsa ellerini yaka (lütfen kapağı kapatınız ) mesela :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya da eline mi yapışır kapasana şu kapağı abilerim, ablalarım...
      Biraz argo oldu bu :))

      Sil
  3. "Vay bu ne güzellik. Ağzım açık kaldı valla! Hadi kapat."
    "Bakın benim ağzım bozuk. Hadi kapat canım kapağı hadi" :D
    “Ağzım iyi laf yapmaz lakin. İfade etmek gerekirse kendimi. Kapağı kapatsana ya!"
    "Siz ancak kokuşmuş şeyleri atın. Canım çeker mi hiç düşünmeyin. Tamam kapat kapat."
    " Esneye esneye ağzım ayrıldı. Kapağı kapat diyorum kapağı"
    "Çöpü atınca kapağı kapatsan diyorum. Neyse boş ver ya. Çok tatlısın."

    Ya da ağız kokusuyla ilişkilendirebilirsin. Çöp kutusu kapağını dudak, ağız, çöp kokusunu da ağız kokusu olarak nitelendirirsek. Bugün munzurluğum üstümde Çöp tenekesi konuşsaydı nederdi diye düşündüm. Tonlarca şey geldi aklıma ve hala geliyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Helal sana be! Hepsi çok iyi ama sonuncusunu daha çok sevdim. Ben bunu okusam yüzümde bir gülümseme olur etrafa bakarım, bir yerde kameramı var diye :) Ya da kim len bu tatlı matlı diyor derim :D
      Aklına gelenleri yaz yaz. Yakın olsan balkonda otururduk seninle hiç haberimiz yokmuş gibi bakardık, ne gülerdik ama :)

      Sil
  4. Kapak... Adı üstünde kapa

    Tamam farkındayım, çok yaratıcı olmadı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben bunu okusam kapatacağım varsa da kapatmazdım :)

      Güzel güzel teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  5. kapat beni görmeyeyim seni :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şener Şen - İlyas Salman atışması misali.. Bu da güzel :)

      Sil
  6. Merhabalar.

    "Açtığın gibi kapat, gazı kaçmasın."

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) bu da çok iyi Recep Bey..
      Bu hafta bir cümlede karar kılıp, uygulayacağım.
      Teşekkür ederim.

      Sil
  7. Bence ilk balkondan çöp poşeti ile basket atamayacakları hakkında bir dizi eğitim semineri gerçekleştirilmeli :D Daha yaratıcı geldi bana:D

    YanıtlaSil
  8. Merhaba , bloğunuzu takibe aldım. Benim nacizane bloğuma da beklerim. Kocaman sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Hoşgeldiniz, geldim bile..
      Sevgiler..

      Sil
  9. sosyal bir mesaj vermek yerine, komik insanlara kahkaha attıracak bir yazı daha etkile olabilir sanki.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende boyle dusunuyorum ama bi yandan da espriden anlamayan birileri de olabilir diye cekiniyorum.

      Sil
  10. Merhabalar.

    Acaba bu bloğun bir sonraki paylaşımını yaptınız da ben mi görmedim diye kendi kendime blog sayfanızı inceledim ama, en son paylaşılan blog bu olsa gerek. Neyi merak ettim biliyor musunuz? Çöp konteynirin kapağına hangi sözü yazdığınızı ve işe yarayıp yaramadığını? Ben biraz inatçı takipçi bir blogcuyum da.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey merhaba

      Son paylasimim buydu, henuz kapaga yazi yazamadim, yeni bir paylasim yapmaya da cekindim,kendimi sizlere karsi mahcup hissettigimden. Yurt disindan misafirlerim geldi, yogun gecti gunlerim vakit ayiramadim bu ise. Kusura bakmayin lutfen.. :(

      Sil
  11. Mahalle esprili yazıdan anlamaz diye düşünüp, Lütfen Kapağı Kapatınız yazılı üç tane çıktı aldım. Çünkü, bizim balkondan üç tane konteynır görünebiliyordu. Bi akşam elimizde bant ve kağıtlarla eşimle aşağı indik yapıştırmak için, ama bant tutmadı bir türlü. Ajan gibiydik, çok eğlenceliydi, kimse bizi görmemeliydi, bizim balkon gözlem kulesi olacaktı. Tüh ya yapışmıyor. Acele et, çok bantla... Yok olmuyor.. Balkonda birileri var mı, baksana.. :)) Sonuç itibariyle, başarısız bir girişim oldu. Daha sağlam, kolay kolay çıkmayan bir yapıştırıcı olmalı.

    Bir sonraki paylaşımıma, bu konuyu dahil etmek istemediğim için, belki merak eden, okuyan olur diye buraya yazıyorum. Kırtasiyeye soracağım, güçlü bir yapıştırıcı alıp, tekrar deneyeceğiz. Pes etmedik! :)

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar.

    Çöp konteynirleri galvaniz kaplı metalden üretildiği için plastik şeffaf bant yapışmaz. Kırtasiye tipi tüplerin içinde kuvvetli sıvı yapıştırıcı var PELİGOM, UHU ya da 404 gibi kağıdın arkasına bu sıvı yapıştırıcıyı sürerek uyarı yazısını yapıştırabilirsiniz.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey,

      Bu güzel bilgi için çok teşekkür ederim. Bir yapıştırıcı alıp, en kısa zamanda yine deneyeceğiz, gelişmeleri bu yazının altında, yorum kısmında paylaşacağım.

      Allaha emanet olun..

      Sil
  13. hele ki antalyada sıcağın göbeğinde. türk insanımız umarım uyar bu kurala =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma önünden geçilmeyecek duruma geldi yani, duyarsızlık var ne yazık ki. Bence birileri utanıp, kapatır.

      Sil
  14. Bu güzel girisimin sonucunu merak edenler için yaziyorum. Sokagimizda bulunan 3 cop konteynirin kapaklarinin ic kismina "kapagi kapatiniz lutfen" yazdik. Bunun icin kirtasiyeden saglam bir yapistirici ve 3 adet çikti aldik. Ise yaradi mi derseniz? Yaramadi. Ise yaramasi icin sadece bizim duyarli olmamiz yetmiyormus onu ogrendik. Daha cok copten plastik atiklar toplayan insanlar kapagi acik birakiyor. Gec olsa da deneyecegimi soylemistim. Ve durum bundan ibaret..

    YanıtlaSil

Blogumu ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...