Sayfalar

TEGV

Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı.

2 ay kadar önce tam gün süren gönüllü eğitimine katıldım ve gönüllü oldum. Bir hafta önce yaz okulu başladı ve bende haftada bir yada iki kez gidiyorum. Ilk gün sınıfa girdiğimde başka bir gönüllü abla sınıftaydı. O gün onunla birlikte yürüttük. Çocuklar sandalyesinden kalkıp başka arkadaşlarının yanına geçiyor, abla çocuğum geç yerine hadiii diye yırtıyor kendini, çocukta dinlemiyor tabi. Ne kadar sağlıksız bir iletişim diye düşündüm ve biraz şaşırdım. Bir yerden sonra daha fazla dayanamadım ve herkesin sessiz olmasını istedim. Ilk kez beni gördüklerinden midir nedir sakınleşip, dinlediler. Sınıfın huzurunu bozan çocuğun yanına gidip, tüm arkadaşların bir an önce etkinliğe başlamak için senin susmanı bekliyor, onları ve ablalarını bekletme hakkın var mı? diye sordum. Umursamaz tavırlarda olduğu için boş boş yüzüme baktı. Şimdi etkinliğe başlıyoruz dedim ve başlayabildik.

Son saat çok amaçlı büyük salona gidip müzik açıp, dans ediyoruz. Bu arada benim sınıfım 4. sınıfa geçen çocuklardan oluşuyor. Devam edeyim, erkek çocuklardan biri diğerine vurmuş. Çocuk ağlıyor. Kim yaptı dedim, gösterdi. Sonra o çocuğun yanına gidip, gel seninle biraz konuşalım dışarıda dedim ve dışarıda onunla aynı göz seviyesine inerek, arkadaşına vurmuşsun ve ağlıyor, özür dilemelisin dedim. Yok dedi, ben ona şaka yaptım. O şakalardan hoşlanmıyor demekki, herkes şakadan hoşlanmaz, ayrıca özür dilemek çok güzel bir şey, hatanı anladığını gösterir dedim. Aynı şeyi bir başkası sana yapsa ve sende ağlasan ben senin içinde üzülürdüm dedim. Sonra içeri girdik. Arkadaşının yanına gidip özür diledi, bir de öptüler birbirlerini.

Her olumsuz durumu; okuduğum kitaplarla, izlediğim videolarla, hayatta biriktirdiklerimle harmanlayarak çözüm bulup, uyguladıktan sonra başarınca çok seviniyorum. Sadece onlar değil bende kazanıyorum.

Beni güldürüyorlar da, Bahsettiğim ağlayan çocuk geçen gün yanıma gelip, facebookunuz var mı dedi? Evet, var dedim. Benimde var dedi. Ne güzel dedim. Soyadınız ne dedi :))

Sınıfta bir çocuk var. Aşırı içine kapanık. Adını sorduğumda ismini söylemeye çekiniyor. O çocuğu açmak istiyorum. Kendini sevsin, kendine güvensin istiyorum. Müzik dersinde herkes oynuyor o oturuyor. Hadi dedim biraz zorlayarak beraber oynayacağız diyerek kaldırdım. Oynadı. Gözlerinin içi gülüyordu resmen. Sahnede arkadaşlarıyla dans ediyordu çok mutluydu ama bunu nasıl yaptığına da inanamıyordu sanki. Geçen gün yine biraz ısrar ettim, beraber oynayalım hadi dedim. Sırtını çevirdi. Konuşmuyorda. Çokta ısrar etmek istemiyorum. Geçen etkinlikte gece gökyüzünde neler görüyorsunuz çizin dedim. Bahsettiğim çocuk güneş çizmiş. Arkadaşları niye güneş çizdin, gece gördüklerimizi çizeceğiz deyince ağladi. Bende yanlarına gidip, ben gece gökyüzüne baktığımda tavşanlar oyun oynuyor diye hayal ediyorum, isteyen istediğini çizebilir dedim. Çocuklar biraz bana gülümsediler tabi ama diğer çocuğu kazanmıştım tekrardan çizmeye devam etti..

İşte böyle..

Iyiki gönüllü olmuşum.
Daha çok şey öğreteceğim, daha çok şey öğreneceğim..

8 yorum:

  1. tegv i biliyorum öğrencilerimle bir gün ziyaret ettik hafta sonları etkinliklerine katılsınlar tanısınlar diye. gerçekten çok güzel bir ortam, böyle bir kurumda gönüllü çalışman çok güzel tebrik ederim..
    ben de diyorum özlemcimden neden ses çıkmıyor, çocuklarla paylaşımlarını bekliyoruz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir etkinlik olmuş senin öğrencilerin için de.
      Gönüllü ablalar, abiler çocuklar için bir araya geliyoruz ve çok keyif alıyoruz, her şey çok güzel, çocuklar harika zaten :) Çok teşekkür ederim.

      Şimdiye kadar sesim çıkardı da, üşengeçliğimden biraz, erteledim sürekli. Inşallah canım, paylaşırım :))
      Öpüyorum seni..

      Sil
  2. Ne iyi yapmışsınız ben de isterim aslında gönüllü olmak.nerden bilgi alabilirim bu konuda.Sevgiler.Takipteyim bloğunuzu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.tegv.org

      Bu site size yardımcı olur. 'Nerelerdeyiz' başlığına tıklarsanız, adres, telefon ve yetkili kişi bilgilerine ulaşabilirsiniz.

      Çok teşekkür ederim, sevgiler..

      Sil
  3. Ya sen öyle güzel bir insansın ki.. Bence de iyi ki gönüllü olmuşsun. O çocuklar seni örnek alıp senin gibi güzel bir insan olucaklar umarım.. Hayatlarından sen geçiyorsun, ne mutlu onlara :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yerim ben seniiii, ne güzel sözler bunlar, çok teşekkür ederim melek arkadaşım benim.. Burdaki melek ismin değil, anladın sen :))
      iyiki kuzum, bende hayatıma ayrı bir değer katmış oldum.

      Sil
    2. Ucan Karavan tam olarak benim demek istedigimi söylemis zaten. :)

      Sil
    3. Ahu kızım canımm iyiki varsınız, çok teşekkür ederim :)

      Sil

Blogumu ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...