Sayfalar

Nutellalı Kek

Sayın seyirciler,yeni denenmiş bir tarifle karşınızdayım.  Tatatatammmm :))

Ben bu tarifi herdemlezzet-Arzu nun blogunda keşfettim.Fotoğraf beni cezbetmezse denemem arkadaş.Ama cezbetti.Ailece çikolatalı her şeyi severiz.Bizimkilerin bu keki beğeneceğinden emindim açıkcası. Bizimkilerde çok  beğendi. Hatta ben bu sabah ofise de getirdim. Maşallah anında bitti.

Tarifi:

3 adet yumurta
1 su bardağı süt
3 su bardağı un
1 çay bardağı eritilmiş soğutulmuş tereyağ(ben yarım su bardağı sıvıyağ kullandım)
1,5 su bardağı şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
6-7 yemek kaşığı nutella(oda sıcaklığında)
üzeri için damla çikolata

Yapılışı:
Şeker ve yumurtalar bir karıştırma kabına alınır ve şekerler iyice eriyene kadar çırpılır.
Daha sonra süt ve yağ karışıma eklenir ve bir süre daha çırpılır.
Elenmiş un,kabartma tozu ve vanilyada eklendikten sonra homojen bir görüntü elde edene kadar çırpma işlemi sürdürülür.
Son olarak nutellada eklenir ve bir kaşık yardımıyla harçla iyice özdeşleşene kadar karıştırılıp,harç yağlanmış bir kek kalıbına  boca edilir.
Üzerine damla çikolatada eklendikten sonra 170-180 derece ön ısıtılması yapılmış bir fırında yaklaşık 30-35 dakika kadar pişirilir.

Herdemlezzet-Arzu'ya teşekkür ediyorum.

 

43 yorum:

  1. Heeeyy sen benim canımı çektirip kilomu aldıracaksın heee :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kilo dediğin nedir ki canım iki alır bir verirsin :))

      Hayat canının çektiğini yedikçe güzel.;)

      Sil
  2. :)) mutfağın çok şekermiş tam görünmüyor ama gördüğüm kadar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim annemin mutfağı.Benim diyebileceğim bir mutfağım ne zaman olacak bilemiyorum :))

      Sil
  3. bide canım ya metnin altında bunlar da ilginizi çekebilir diye kısım var nasıl yapıyorsun onu ben beceremedim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende iBlog'tan öğrendim yapımını.Adımları takip edip yaparsan oluyor.Lİnkini veriyorum.

      http://degisikislerbunlar.blogspot.com/2012/10/postlarn-altna-oneriler-ekleme-d.html#comment-form

      Umarım yardımcı olmuşumdur.:)

      Sil
  4. Damat adayımı var ya =D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar yazıdan damat adayını mı gördün.Tebrikler.:)
      Benim değil,kardeşimin.

      Sil
  5. Ya ama ama ama ben bugün niye böyle güzel ve de pratik tarifler görüyorum yaaa :) Kendimi daha fazla tutamayacağım nutella almaya gidiyorum ben :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) Nutella alımında bir atış olacak sanırım :D
      Koş koş al da hemen yap afiyetle yiyin sonra :)
      Pratik,lezzetli ve farklı.Ben daha önce nutellalı bir kek yememiştim.Çok lezzetliydi.

      Sil
    2. Ancak Nutella alabildim biraz sonra yapmayı planlıyorum. Tarifi senin adresini de vererek ben de kendi blogumda yayınlayabilir miyim???

      Sil
    3. Tabi ki :) Merakla bekliyorum. Afiyet olsun :))

      Sil
  6. Yok ben doğrudan nutellayı yicem kasamam şimdi kek börek

    YanıtlaSil
  7. Biri Nutella mı dedi. Ben de nutella almaya gidiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogun adını nutella.blogspot.com olarak değiştiriyorum :)
      Patladı gitti durumu olacak az sonra :)))

      Sil
  8. 3yumurta 234kcal
    1 bardak süt 146kcal
    tereyağ 300kcal
    1,5 su bardağı şeker 1000-1200kcal
    yarım bardak sıvı yağ 1768kcal
    1 paket kabartma tozu 10-8 kcal
    1 paket vanilya 1518kcal
    6-7 yemek kaşığı nutella 1200kcal
    1 bardak damla çikolata 899kcal
    TOPLAM = 7275 Aşağı yukarı rakamdır.

    AFİYET OLSUN !!! =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu yayınlayıp,yayınlamamakta kararsız kaldım:)
      Yemeyelim mi yani alla alla

      Sil
    2. Aslında protein miktarlarını yazacaktım ama sonra sizin için kalori kısmının daha önemli olduğu geldi aklıma ;) çok leziz görünüyor =)

      Sil
    3. Birde bu yayın reklam içermekte :) lütfen belirtin =)

      Sil
    4. bizim için kalori kısmı daha önemli olsa gidip nutella almazdık.Biz böyle mutluyuz.Ayrıca ben hiç kalori hesabı yapmam.

      Sil
  9. Günde alınan ekstra sadece 230 fazla kalori, ayda bir kilo fazlaya neden oluyor. Kadın çok az yese de, bunu farkedemediği için kilo alıyor. =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen neden bu kadar kiloya taktın??Anlat bakalım.

      Sil
  10. 180cm 74kg hiç takıntım yok ! =) ben yemek denemelerinin yanında bu cetvelinde ihtiyaç olduğunu düşündüm hıh ='

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cetvelle filan uğraşamam.ihtiyacım yok :p
      bende de 168 boy var havan kime :)

      Sil
  11. Oooooooo süpersin canım, eline sağlık! Bize de göndersene bazen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ahh gönderebilsem keşke.
      Karşılıklı muhabbet edip afiyetle yesek.
      Boracıma ellerimle yedirsem.yemesi için şebeklik yapsam :))

      Sil
  12. özlemcim ellerine sağlık afiyetler olsunnn....:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyetle yedik.Tekrar teşekkürler.Gelsin yeni tarifler :))

      Sil
  13. cok güzel görünüyor ellerine sağlık.Bende aldım tarifi deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim.Size de şimdiden afiyet bal şeker olsun :)

      Sil
  14. var mı banada 1 dilim kek :))
    çok severim...
    ellerinize sağlık...

    banada beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa olmaz mı hiç :))
      Teşekkür ederim:)

      Sil
  15. ay aşık oldum bu ne nasıl kek bu yemin ediyorum resmi görür görmez kek yapmalıyım diye yerimden kalktımmm:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) :) Yaptın mı barii? :)
      Zaten Nutella lı olması yetiyor :)

      Sil
  16. oha! ben bunu yarın yaparım! ve öyle iki kaşık nutella da koymam, yarısını falan boca ederim heralde. bide piştikten sonra üstüne de sürülebilir bence.
    zevki ikiye katlayın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevki ikiye katlamıştık bizde:) Dediğin gibi piştikten sonra nutellayı üstüne sürüp de yemiştik :)) ağzının tadını iyi biliyorsun, benim gibi :)))) Canım çekti yalnız, bende mi yapsam ki :))

      Sil
  17. bu arada bloguma da beklerim

    www.eatpolishlove.blogspot.com

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar ben geldim ...
    Çok cici bir blogun var açılışı ellerle ve yaşlılarımızla ilgili yazın ve ardından bu tarifinle yaptım...
    Ellerden yola çıkarak varoluş sebeplerimize vermemiz gereken öneme değinmen beni çok mutlu etti sizler gibi gençlerin büyüklerine verdiği önemle gelecekte yaşiyacaklarımıza olan ümidim arttı ...Yüreğine sağlık...Büyüklerine saygısı olmayanın kendisine de saygısı olmazmış...Tanıdığıma memnun oldum seni güzel yürek...
    Nutella başlıbaşına bir lezzet dağarcığıyken kekinle üstelik damla çikolata ve tereyağ ilave ederk taçlandırmışsın...Canım çekti ne diyim evde kekim olmasa hemen yapıcam ama bir dahakine kısmetse...Ellerine sağlık canım...Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz, iyi ki geldiniz :)
      Yazdıklarınız beni çok mutlu etti, çok teşekkür ederim. Hiç yaşlanmayacakmışız gibi hoyratça harcadığımız zamanların kıymetini bilebilsek keşke. Unutuyoruz bazen.

      Evde ki kek bitince bunu yaparsınız belki, beğeneceğinizi umuyorum :) Çok teşekkür ediyorum tekrardan, çok memnun oldum..
      Sevgiler..

      Sil
  19. nutella fazla ısı alınca yanar, tadı bozulur diye düsünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kekte nutella tadını pek hissedemiyorsunuz tabi, dediğiniz gibi ısınınca tadı kaşık kaşık yenilen nutella tadında olmuyor :)

      Sil

Blogumu ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...